Hvordan opprette en serviceavtale

En serviceavtale er en ordre som er satt til å gjentas med faste intervaller. I denne artikkelen går vi gjennom hvordan man oppretter en slik avtale.

Før du kan opprette en serviceavtale, må du ha opprettet den ordretypen som skal kjøres som en serviceavtale. Du kan bruke en ny eller eksisterende ordretype. For å opprette en ny, eller redigere en eksisterende ordretype, klikker du på tannhjulet i øverste høyre hjørne, og deretter Administrasjon.

Her inne velger du Ordretyper ved å trykke på navnet eller Vis ute til høyre side. Vis-knappen vises når du holder musepekeren over linjen.

 

Nå som du er inne i Ordretyper-oversikten, vil du se en liste over alle dine eksisterende ordretyper. Vil du lage en ny ordretype, gjør du dette ved å trykke på Opprett ny > Ordretype. Hvis du vil bruke en allerede eksisterende ordretype, kan du redigere denne ved å holde musepekeren på linjen, og trykke på Rediger-knappen som dukker opp.

Når du er inne i siden til den spesifikke ordretypen og har fylt ut alle detaljene korrekt, går du videre til overskriften som heter Serviceinnstillinger.

Her velger du hvor ofte ordren skal gjentas. Du kan velge å sette tidsintervallen i dager, måneder, eller år. For eksempel: hvis du vil sette ordren til å gjentas hver tredje uke, må intervallen settes til hver 21. dag.

Når det er gjort, kan du opprette en ordre for serviceavtalen, og angi at det er en ordre med denne ordretypen. Når du har opprettet en ordre med serviceinnstillinger, vil en tilsvarende ordre med samme tidsintervall opprettes når den foregående ordren er ferdig og avsluttet. Den nye ordren vil ha et nytt ordrenummer, men ellers vil den ha de samme innstillingene.