Hvordan sorterer jeg i fakturalinjer?

I denne artikkelen går vi gjennom hvordan man sorterer i linjene på en faktura.

Hvordan sortere fakturalinjer i Minuba

Hvis du vil endre fakturalinjene på fakturaen og PDFen så de ser ut som du vil, er det en funksjon som gjør at du enkelt og greit kan sortere og gruppere fakturalinjer.

For å bruke funksjonen må du aller først inn på fakturautkastet. Som utgangspunkt vil linjene på fakturaen være sortert akkurat som de står på arbeidsseddelen. Trykk på menyknappen ved siden av tabellen for fakturalinjer og velger «Sorter linjer».

Så velger du hvordan du vil sortere. På knappen til venstre kan du angi sorteringsrekkefølge. Pil opp betyr stigende og alfabetisk rekkefølge, mens pil ned det omvendte.

Du kan velge så mange kolonner du vil i hver deres rekkefølge. Det vil sorteres først på de øverste sorteringer.

Når du trykker OK vil du få en advarsel om at endringen er permanent.

Du kan enkelt sortere linjene tilbake igjen etterpå, enten manuelt eller ved å bruke funksjonen igjen. Sorteringen fra arbeidsseddelen kan dog kun fås igjen ved å avvise fakturaen, opprette en ny og så overføre linjene fra arbeidsseddelen igjen.

Vi har nå gått gjennom hvordan man bruker sorteringsfunksjonen til å sortere fakturalinjene. God fornøyelse!