Hvordan oppretter jeg en faktura?

En arbeidsseddel er klar til å faktureres når den er godkjent og avsluttet. I denne artikkelen vil vi gå gjennom hvordan du lager en faktura når du har avsluttet arbeidsseddelen din.

Du kan lage et fakturautkast enten direkte fra arbeidsseddelen, eller fra faktureringsfanen i verktøylinjen.

Fra arbeidsseddelen

For å fakturere rett fra arbeidsseddelen, må du først avslutte og godkjenne den. Når du har gjort det, trykker du på «Faktura», og velger «Opprett faktura» fra rullegardin-menyen:

 

Faktureringsfanen

I verktøylinjen trykker du på faneoverskriften «Fakturering», og deretter trykker du på «Klar til fakturering»:

For å gå inn på fakturautkastet du vil, kan du trykke på «Vis» som dukker opp når du holder musepekeren over linjen, eller trykke direkte på linjen.

 

Du kommer nå til fakturautkastet ditt. Her kan du redigere i detaljer hvis du ønsker det, men husk å å trykke lagre så du ikke mister endringene.

 

 

 

Vil du få en forhåndsvisning av fakturaen, kan du det ved å trykke på utskriftsknappen.

Er du fornøyd kan du godkjenne fakturaen. Når du har trykket på Godkjenn, vil statusen endre seg:

Vi har nå vært igjennom hvordan du fakturerer i Minuba.

God fornøyelse.

Andre linker som kan være relevante:

> Hvordan fakturerer jeg mitt ekstra arbeid?
> Hvordan redigerer jeg en adresse eller et beløp på en godkjent faktura?
> Kan jeg lage en enkel faktura for flere ordrer?